Veelgestelde vragen

In welke staat mag ik een oud meubel verwachten?

In de basis zijn de meubels die wij leveren in goede staat. D.w.z. deuren, laden en sloten kunnen sluiten. Het meubel is stabiel en bruikbaar. De staat van het meubel hangt mede af van de keuze die je maakt bij de bewerking. Een meubel die je in originele staat afneemt kan lichte gebruikersschade hebben , het is immers een tweedehands product. Reeds opgeknapte meubels of meubels die je laat opknappen hebben geen gebruikersschade in de verf/laklaag. We hebben te maken met houten meubelen waarvan sommige al meer dan 100 jaar oud. Lichte kromming van het hout, butsen en kiervorming zijn wel zaken welke je moet kunnen omarmen.

Hoe gaan jullie te werk als ik een meubel laat schilderen uit de webshop?
Meubels uit onze voorraad waarbij een bewerking geselecteerd is, worden eerst ontdaan van beslag en/of ruiten. Vervolgens word het meubel gezandstraald en gerestaureerd waar nodig . Hierna behandelen wij het meubel preventief tegen houtworm. Na een grondige schoonmaak gaan we afhankelijk van de gewenste verftechniek aan de slag met grondverf of beits, verf-en beschermlaag of lak.

Wat als het bestelde product bij levering niet voldoet aan mijn wensen?
Er zijn enkel rechten te ontlenen aan feitelijke zaken. Hiermee bedoelen wij zaken zoals kleur, afmetingen en indeling. Deze moeten overeenkomen met hetgeen wij je geïnformeerd hebben. Helaas geld dit niet als een kleur anders is als verwacht. Kleuren kunnen nu eenmaal anders over komen op een beeldscherm of een kast kan in het echt groter overkomen dan op beeld.

Geven jullie garantie op de producten of opknapwerkzaamheden.
Wij geven geen garantie op de meubelen. Op de opknapwerkzaamheden geven wij ook geen garantie. Wij maken gebruik van duurzame kwalitatieve producten om ervoor te zorgen dat je zolang mogelijk plezier hebt van je product. Natuurlijk staan wij open voor contact over problemen met een product door ons geleverd en denken graag mee in de oplossing. Als er gebreken zijn door ons toedoen zullen wij deze altijd oplossen.

Bestellen
Nadat je een meubel in onze webshop besteld, krijg je van ons een suggestie voor levering. Afhankelijk van de omvang van de werkzaamheden wordt het meubel binnen 2-6 weken geleverd. Op maat gemaakte producten kunnen niet worden geannuleerd. Op overige producten zijn de algemene voorwaarden van toepassing.

Wat word bedoeld met op offerte als ik een product in de webshop bestel?
De keuze van verftechniek, beslag en plakverdeling is afhankelijk van de mogelijkheden bij de basiskast. Hiermee bedoelen wij; houtsoort, beschikbare ruimte en afmetingen. Na bestelling van het basisproduct bevestigen wij per mail of jouw gekozen opties toepasbaar zijn en mogelijk moeten worden bijgesteld. Het is natuurlijk altijd mogelijk om eerst telefonisch 06-53212019 of via email info@zandstraalexpert.nl je wensen te bespreken.

Wat word bedoeld met meerwerk en waarom betaal ik dit bij levering?
Als je een meubel besteld in de webshop, waar wij nog werk op gaan uitvoeren (MEERWERK) zoals bijvoorbeeld het schilderen ervan noemen wij dit meerwerk. Het betalen van de basisprijs is voor ons een opdrachtbevestiging. Het betalen van het meerwerk bij levering vinden wij klantvriendelijk omdat je het werk pas betaald als het is uitgevoerd en je het meubel geleverd krijgt zoals het is afgesproken. 

Betalen
Bij bestelling van een meubel in de webshop wordt het meubel direct online afgerekend op basis van het standaard product. Meerprijs in het offertegedeelte wordt bij levering afgerekend. Je kunt pinnen bij de bezorger.

Alle online betalingen aan Splendid Bandit Zandstralen worden afgehandeld door Payment Service Provider Mollie.

Via IDeal betaal je snel via je eigen bank met internetbankieren. Je kunt met ideal betalen als je over internetbankieren beschikt via ABN AMRO, ING, Rabobank, SNS Bank, ASN Bank, Triodos Bank, de Friesland Bank of Knab. Je kunt ook kiezen voor betaling via creditcard of Klarna.

Bezorgen en afhalen

Verzenden per post gaat via postNL, DHL, DPD.

Producten of bestellingen kunnen ook (op afspraak) in onze werkplaats afgehaald worden.

Splendid Bandit Zandstralen komt de producten ook graag bij je thuis bezorgen. Wij plaatsen het meubel dan ook. Wij beschikken enkel over spierballen, niet over een meubellift. Belangrijk is om te weten of het meubel eventueel door het trapgat/kozijn past. Je bent hier zelf verantwoordelijk voor. Als een meubel niet demontabel is, dan word dit in de webshop vermeld.

Bezorgkosten

Deze zijn terug te vinden tijdens de bestelprocedure. Bestellingen boven €150 resulteert in gratis verzending.
Voor de bezorging van meubels gelden bezorgkosten in overleg, afhankelijk van de afstand. Neem contact met ons op bij vragen.

België
Producten van Rubio Monocoat worden bezorgd via bezorgdiensten zoals postNL en vergelijkbaar.
Voor de bezorging van meubels geldt bezorgkosten in overleg, afhankelijk van de afstand. Neem contact op bij vragen.
 

Voor overige zandstraal gerelateerde werkzaamheden neemt u contact met ons op via ons contactformulier.